سخنرانی در جلسه بسیج اساتید دانشگاه دامغان

«توقعی که ما داریم این است که فرآورده‌های دانشگاه جمهوری اسلامی نه به نحو استثنا بلکه به نحو قاعده چمرانها باشد».

جلسه بسیج اساتید دانشگاه دامغان در سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران در دانشگاه دامغان برگزار شد.
در این جلسه دکتر علیزاده نماینده مردم دامغان طی سخنانی به بیان خصوصیات فردی و اجتماعی شهید دکتر مصطفی چمران پرداخته و عنوان کرد: در بعد علمی چمران حقیقتا دانشمند بود و در شمار دانشمندان برجسته به شمار می رفت. او علاوه بر جنبه‌ی علمی دارای روحی لطیف و ایمانی جذاب بود به طوری که ایمان او دیگران را به خود جذب می‌کرد و این روح ایمان را به ویژه در مناجاتهای عارفانه او می‌توان دید.
نماینده مردم دامغان افزود: سومین خصوصیت شهید چمران حضور به هنگام او در صحنه‌هایی بود که به وجود این شخصیت برجسته نیاز بود. چنانکه آن زمان که به حضور او در لبنان نیاز بود تمام منافع دنیایی خود را در امریکا رها کرد و به لبنان رفت و پس از آن نیز زمانی که حضور او در ایران لازم بود به ایران آمد و همینطور زمانی که احساس کرد حضور او در پاوه آن هم در آن شرایط ضرورت دارد با آن موقعیت و جایگاه به سوی پاوه حرکت کرد و در نهایت نیز با شروع جنگ تحمیلی خود را به صحنه نبرد رساند.
و همین خصوصیات است که رهبر معظم انقلاب فرمودند دانشمند فیزیک پلاسمای درجه عالی، تعلیم دهنده‌ی نظامی، احساسات رقیق، ایمان قوی و سرسختی در دفاع از حق، دانشمند بسیجی این است.
دکتر علیزاده در ادامه به مسئولیتی که امروز بر دوش اساتید بسیجی دانشگاه هاست گفتند: وظیفه امروز اساتید بسیجی دنبال‌کردن همان مسیری است که شهید چمران برای ما ترسیم نمود و ما باید این الگوگیری را هم در ابعاد فردی و هم درفضای دانشگاه داشته باشیم و در جهت گسترش این خصوصیات گام برداریم.
نماینده مردم دامغان با برشمردن ویژگیهایی که امروز می‌تواند ما را در مسیر شهید چمران قرار دهد اظهار داشت: تقویت ایمان در محیط دانشگاه، تقویت و رشد روز افزون علم، جهت‌دهی به پایان‌نامه‌های علمی در جهت اتصال دانشگاه با صنعت و کشاورزی و سایر حوزه‌های علمی، پژوهش‌محور کردن درسها به جای حفظ‌محوری و نمره‌محوری و گسترش فرهنگ کتابخوانی گامهایی است که می‌تواند دانشگاه ما را در مسیر الگوهایی چون شهید چمران قرار دهد.
دکتر علیزاده در پایان سخنان خود را با ذکر جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب به پایان برد که ایشان می‌فرمایند: حالا توقعی که ما داریم این است که فراورده‌های دانشگاه جمهوری اسلامی نه به نحو استثنا بلکه به نحو قاعده چمرانها باشد نه اینکه چمرانها یک استثنا باشند.