تذکر کتبی دکتر علیزاده به وزیر محترم نیرو به نتیجه رسید

تذکر کتبی نماینده‌ی مردم عزیز دامغان در مجلس شورای اسلامی به نتیجه رسید.
دکتر علیزاده در جلسه‌ی علنی یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ به وزیر محترم نیرو تذکری کتبی مبنی بر «لزوم تسریع در لغو بخشنامه غیرقانونی وزارت نیرو در خصوص کاهش ۵۰ درصدی سهم برداشت آب کشاورزان و باغداران دشت دامغان» داده بودند.
با پیگیری‌های صورت گرفته و به لطف خدا این تذکر در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۹۹ به نتیجه رسید.
به دنبال تذکر کتبی نماینده‌ی مردم شریف دامغان به وزیر محترم نیرو مبنی بر لغو دستورالعمل غیر قانونی کسر پنجاه درصد از حق آب مردم از موتورهای آب، دیروز چهارشنبه ۱۱ تیر آقای دکتر حیدریان مدیر عامل محترم شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان و آقای مهندس خاموشی معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ی سمنان، به دامغان تشریف آوردند و با نماینده محترم مردم دامغان دیدار کردند.
در این دیدار دکتر علیزاده با بیان اینکه حق برداشت آب کشاورزان و باغداران دامغانی ۱۰۷ میلیون متر مکعب است گفت:  متاسفانه وزارت نیرو امسال دستور داده است که این میزان به ۵۳ میلیون لیتر برسد که این به معنای کسر ۵۰ درصدی حق برداشت کشاورزان از چاه‌های آب است و منجر به خشک‌شدن باغها و وارد آمدن خسارت به باغداران و کشاورزان عزیز خواهد شد. 
نماینده‌ی مردم فهیم دامغان افزود: خوشبختانه پس از تبیین جوانب مسئله و بیان استدلالهای قانع‌کننده نهایتاً نتیجه این شد که در سال جاری سازمان آب منطقه‌ای دامغان، میزان آب مصرفی را از ۵۳ میلیون به ۷۴ میلیون افزایش دهد. این یعنی میزان کسر حق آب هر کدام از باغداران و کشاورزان عزیز به جای ۵۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت و این موفقیتی بود که خدا لطف کرد و نصیب شد. 
ایشان همچنین جبران کمبود آب دشت دامغان را یک ضرورت دانسته و اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که دشت دامغان به شدت دچار کمبود آب است و ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب کم دارد و باید این تراز آب را با تلاش مضاعف آرام آرام به سطح قابل قبولی افزایش دهیم. 
نماینده‌ی محترم دامغان همچنین گفت: از مسئولان وزارت آب خواستیم که طرحهای آبخوان‌داری و آبخیزداری خود را در منطقه افزایش دهند تا میزان تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی بیش از گذشته بشود و بدین شکل از یک طرف کشاورزان عزیز با بهینه‌سازی کشت در مصرف بهینه‌ی آب بکوشند و از طرف دیگر با اجرای طرحهای پیشنهادی، میزان تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی افزایش یابد تا این کمبود با یاری خدا جبران شود. 
دکتر علیزاده در پایان با تقدیر از زحمات باغداران و کشاورزان عزیز اظهار داشت: این موفقیت را بیش از همه مدیون دعاهای باغداران و کشاورزان عزیزمان میدانیم.