شاه‌کلید رفع مشکلات اقتصادی کشور، باور به توان داخلی است

نماینده مردم فهیم دامغان در مجلس شورای اسلامی: بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی کشور به وسیله راه‌های ایجاد نقدینگی و تکیه بر توان داخلی، شاه‌کلید رفع مشکلات داخلی است.
دکتر علیزاده شنبه‌شب در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت: باور قلبی به شعار «ما می‌توانیم» و تکیه بر توان داخلی، شاه کلید رفع مشکلات اقتصادی کشور است، باید به این باور برسیم که مشکلات کشور راه حل داخلی دارد.
وی ادامه داد: در گذشته جبران کمبود درآمد کشور به وسیله فروش نفت انجام می‌شد، اما با وجود تحریم‌ها و ناهمخوانی دخل و خرج، باید به ظرفیت‌های خالی کشور توجه ویژه کرد.
علیزاده اظهار داشت: ۶۰۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی حاصل از فرار مالیاتی است که باید به این ظرفیت به خوبی توجه شود و با فرار مالیاتی با جدیت برخورد کرد.
وی افزود: طبق آمارها، ۸۰ درصد یارانه نقدی کشور به ثروتمندان پرداخت می‌شود که باید با عمل به اصلاح شرایط پرداخت یارانه نقدی به منظور بهره‌مندی بیشتر اقشار ضعیف به این میزان یارانه عمل کرد.
علیزاده تصریح کرد: طبق گفته مقامات رسمی کشور، ۸۰ درصد کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و قانونی وارد کشور می‌شود. راه حل خروج از این معضل بزرگ، ایجاد دولت الکترونیک است که در نتیجه‌ی آن جلوی سودجویان گرفته خواهد شد.
وی ایجاد مبادلات پولی و ارزی را یکی دیگر از راه‌حل‌های مبارزه با مشکلات اقتصادی بیان کرد و گفت: در حال حاضر ایران با هند، ترکیه و روسیه مبادلاتی دارد و می‌توانیم با ایجاد مبادلات پولی و ارزی دو یا چندجانبه با دیگر کشورها، به برون‌رفت از مشکلات کمک کنیم.
وی افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، کشور می‌تواند با گشودن پنجره کسب و کار و رفع مشکلات این حوزه به سمت افق روشن سرمایه‌گذاری گام بردارد که این امر مهم نیازمند اراده جمعی است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته برای حدود ۷ هزار قلم کالای اساسی از ارز دولتی برای واردات استفاده می‌شد که در مجلس قبلی با همکاری دولت، یک هزار و ۴۰۰ قلم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، کمبود را جبران کردند و در حال حاضر این تعداد به ۲ هزار و ۵۰۰ کالا رسیده است.