"توکل به خدا" یا "توسل به کدخدا"؟

نماینده مردم شریف دامغان خطاب به وزیر امور خارجه:
آقای ظریف ! قطعنامه اخیر شورای حکام حاصل پالسی است که درباره عدم خروج از برجام دادید!

دکتر علیزاده نماینده مردم شریف دامغان در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی مسائل سیاست خارجی با انتقاد از سیاست های وزارت خارجه خطاب به آقای ظریف گفت:
در سال‌هایی که شما وزیر امور خارجه بودید دو سیاست از سوی جمهوری اسلامی در بعد خارجی اعمال شد: اول سیاست حاج قاسم که سیاست توکل به خدا است و از شکست مطلق در مقابل دشمن شروع شد و باعث شد امروز آمریکا مثل سگ کتک‌خورده به دنبال خروج از منطقه و ایران مقتدر، الهام بخش و رهبر جبهه مقاومت باشد و شهدای مدافع حرم الگوهای آزادگی جهانیان باشند.
سیاست دوم سیاست دولت تدبیر است که سیاست توسل به کدخدا بوده است. با این سیاست تمام اقتدار هسته‌ای فراهم آمده را که با خون شهدای هسته‌ای و قطره قطره در طول سال‌ها فراهم آمده بود یکجا دادید که شاید چیزی از آمریکا بگیرید اما متاسفانه نه تنها چیزی نگرفتیم بلکه حتی نمیتوانیم با برجام بر علیه ظلم آمریکا از خودش شکایت بکنیم و امروز متوسل به بعضی از قدرت‌ها شدیم تا آمریکا در شورای امنیت به وسیله برجام علیه ما اقدامی نکند.
اکنون برجام به شرّی تبدیل شده است که همه دنبال این هستند که چطور می توان از این شرّ خلاص شد؟
در جریان اعزام کشتی به ونزوئلا دیدید که تهدید آمریکا با تهدید ما خنثی شد. کشتی‌های ما درحالیکه پرچم زیبای جمهوری اسلامی بالای سرشان بود از کنار گوش شیطان بزرگ با اقتدار به مقصد رسیدند و آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.
در بحث قطعنامه شورای حکام، شما متاسفانه پالس فرستادید که ایران از برجام خارج نمی‌شود، یعنی گفتید هر بلایی که می‌خواهید سر ما بیاورید و نتیجه شد قطعنامه شورای حکام! 

آقای ظریف! استدعا دارم به خدا هم ‌قدری توجه کنید و به او هم اعتماد کنید؛ یقین بدانید مشکلات ما را خدای مهربان حل خواهد کرد و از کدخدا کاری ساخته نیست.