ایرنا/ دکتر علیزاده: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های فرزندآوری و افزایش جمعیت در بودجه ۱۴۰۱

سمنان- ایرنا- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در راستای اجرای طرح‌های فرزندآوری و افزایش جمعیت در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

علی‌اکبر علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: دولت سیزدهم در زمینه افزایش جمعیت، اقدام عملیاتی و اجرایی را با حمایت از طرح مجلس و قرار دادن بودجه آغاز کرده است.

وی ادامه داد: طرح فرزندآوری و افزایش جمعیت، یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است که امیدواریم در دولت جدید اقدام‌های خوب انجام شود. 

علیزاده تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، ارائه تخفیف ۸۰ درصدی هزینه درمان به زوج‌های نابارور، برعهده گرفتن بخشی از هزینه‌ها توسط دولت، خدمات درمانی مطلوب به خانواده‌ها، کاهش هزینه‌های زایمان و ارائه تسهیلات ارزان قیمت در کنار ترویج فرزند آوری در رسانه ها، دانشگاه و مدارس در دستور کار است. 

وی اظهار داشت: این طرح با همکاری سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش مجلس دنبال می‌شود.

علیزاده اضافه کرد: در کنار طرح‌های خوب دولت و مجلس برای افزایش جمعیت، بسیاری از برنامه‌های دولت سیزدهم در راستای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی نیز می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی دولت در سال آینده، به صورت متوسط افزایش ۱۰ درصدی حقوق است که به صورت پلکانی انجام می‌شود و در این زمینه افراد با حقوق پایین‌تر تا ۳۰ درصد و افراد با حقوق بالا کمتر از پنج درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک لایحه بودجه ۱۴۰۱ با درایت دولت سیزدهم و تنظیم نهایی، چشم اندازی به گسترش عدالت محوری و رفع دغدغه‌های اقتصادی در جامعه دارد.