پسته دامغان ثبت ملی شود/ گسترش مزیت‌های اقتصادی

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: پسته دامغان با ظرفیت‌هایی که دارد، باید به ثبت ملی برسد.
دکتر علیزاده با اشاره به در پیش رو بودن هفتمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان در روز ۲۳ مرداد ماه سال جاری بیان کرد: از کارهای بسیار خوب دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره ملی پسته ایران-دامغان گسترش مزیت بسیار بالای این محصول طلایی و استراتژیک است.
وی افزود: پسته به عنوان طلای سبز و محصول مهم دامغان محسوب می‌شود و باغداران پس از برداشت این محصول را فرآوری می‌کنند تا بتوانند آن را به جایگاه واقعی خود برسانند و در بازار منطقه‌ای و کشورهای جهانی به فروش رسانده و عرضه کنند.
نماینده دامغان در مجلس گفت: امسال به علت شیوع کرونا این جشنواره از طریق شبکه‌های ملی و استانی و فضای مجازی پخش می‌شود. امیدواریم بتوانیم در معرفی این محصول گام‌های مؤثرتری برداریم و به مرحله‌ای برسیم که پسته دامغان ثبت ملی و جهانی شود.
علیزاده از وجود ۱۰۸ واحد فرآوری پسته در دامغان اشاره و افزود: ۲۸ واحد فرآوری پسته در دامغان به صورت صنعتی است. همچنین باید گفت در شهرستان ۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این میزان ۱۷ هزار هکتار زیر کشت محصول پسته قرار دارد.

*پی‌نوشت: متأسفانه در خبرگزاری مهر کلام دکتر علیزاده به نحو صحیح منعکس نگردیده است لذا پایگاه اطلاع‌رسانی ایشان آن را تصحیح نمود.