دکتر علیزاده در جمع دانشجویان: شهید سلیمانی مسئول تراز انقلاب اسلامی است

شاهرود-ایرنا- دکتر علی اکبر علیزاده استاد دانشگاه امام حسین(علیه السلام) گفت: شهید سپهبد قاسم سلیمانی با تشکیل هسته اولیه ارتش اسلام در نبرد با داعش، زمینه ظهور و رهبری حضرت مهدی(عج) را به وجود آورد.
سردار علی اکبر علیزاده روز یکشنبه در آیین گرامیداشت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در مسجد النبی(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، افزود: شهید سلیمانی در نبرد با داعش با ایجاد همدلی بین شیعه، سنی، کُرد و جبهه‌های مقاومت همه را زیر پرچم "الله" جمع کرد.
وی با بیان اینکه اکنون رژیم صهیونیستی در محاصره است، تصریح کرد: این شهید والامقام با همکاری همرزمانش راه زمینی تهران، بغداد، دمشق و بیروت را افتتاح کرد، به همین دلیل دشمنان احساس ترس و وحشت کرده‌اند.
سردار علیزاده با اشاره به مجاهدت‌های شهید سلیمانی گفت: ایشان از ابتدای جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور داشته و در سن ۲۴ سالگی فرماندهی لشکر ثارالله را به عهده گرفت و از آن به بعد این لشکر همیشه خط‌شکن و موفق عمل کرد.
استاد دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: ایشان بعد از اتمام جنگ به عقب بازنگشت و از سنگری به سنگر دیگر رفت و در منطقه سیستان و بلوچستان به مقابله با اشرار پرداخته و جهاد را همچنان ادامه داد.
جانشین مرکز تعالی معنوی کوثر سپاه قم با بیان اینکه مهمترین اقدام شهید سلیمانی مبارزه با داعش است، تصریح کرد: از بین بردن داعش حقی است که سردار سلیمانی بر گردن همه منطقه و چه بسا جهان دارد.
دکتر علی اکبر علیزاده ابراز داشت: اگر حکومت داعش شکل می‌گرفت بین ایران و لبنان فاصله افتاده و رژیم صهیونیستی سیطره حکومت خود را افزایش می‌داد.
وی به سخن نخست وزیر سابق عراق حیدر العبادی اشاره کرد و افزود: بزرگترین متعهد با عراق در مبارزه با داعش سردار سلیمانی بود.
این فرمانده دفاع مقدس اظهار داشت: مردم سوریه نیز شهید سردار قاسم سلیمانی را منجی خود می‌دانند و عقیده دارند اگر او نبود داعش سوریه را نابود می‌کرد.
وی با بیان اینکه سردارشهید سلیمانی در نبرد ۳۳ روزه لبنان  نقش بسزایی داشت، تصریح کرد: ولایت‌پذیری و اطاعت از رهبری از شاخصه‌های بارز این شهید است، او معتقد بود در قیامت از میزان اطاعتمان از رهبری سوال خواهد شد.
این تحلیل‌گر سیاسی پاک‌دستی شهید سلیمانی را از خصوصیات بارز او خواند و افزود: تا آخر عمر پدر و مادرش در روستا زندگی می‌کردند و فرزندانش هم  ذره‌ای از جایگاه پدر استفاده نکردند.
وی شهید سلیمانی را ساده‌زیست، مدیری شجاع و بی‌باک خواند و ابراز داشت: مسئولان اگر می‌خواهند نسیمی از این شهید به سمت‌شان بوزد باید او را الگو قرار داده و محبوبیت و مقبولیت در بین مردم کسب کنند.
سردار علیزاده با بیان اینکه شهید سلیمانی مسئول تراز انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مردم باید در انتخابات ببینند چه کسی به شاخص‌های شهید سلیمانی از جمله اخلاص، ولایت‌پذیری، پاک‌دستی، ساده‌زیستی و مبارزه با فساد نزدیکتر است او را انتخاب نمایند.
مدرس دانشگاه امام حسین(ع) تاکید کرد: شهید سلیمانی شاگرد برجسته رهبری بود و با تربیت ایشان سلیمانی‌های دیگر در مکتب وی آموزش و تربیت شدند.
شرکت‌کنندگان در این آیین از جانباختگان حادثه کرمان و سانحه هواپیمایی اوکراین نیز یاد کرده و برای درگذشتگان علو درجات خواستار شدند.
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جنایت‌کار آمریکا صادر کرده بود. در پی این اقدام تروریستی، حضرت ‌آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند. وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
شهرستان شاهرود با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مربع وسعت در شرق استان سمنان قرار دارد.

خبر را در خبرگزاری ایرنا ببینید: www.irna.ir