دکتر علیزاده: قدمت ٧ هزارساله میراث فرهنگی دامغان سند افتخار گردشگری کشور است

✅ دکتر علیزاده نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در حاشیه بازدید از تعدادی از گنجینه‌های تاریخی دامغان که به همراه رئیس محترم اداره میراث فرهنگی این شهرستان صورت گرفت، اظهار داشت: قدمت ٧ هزارساله میراث فرهنگی دامغان نه تنها سند افتخار گردشگری استان که مایه افتخار میراث فرهنگی و صنعت گردشگری کشور است. 
🔹وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به میراث فرهنگی کم نظیر دامغان افزود: متاسفانه احیای این گنج پنهان به دلایل مختلف مورد غفلت قرار گرفته که لازم است مسئولان نهایت تلاش خود را به میدان آورده و این تمدن کم نظیر را به بهترین شکل در معرض دید گردشگران داخلی و بین المللی قرار دهند.
🔸عضو خانه ملت خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است به دلیل عدم توجه مسئولان میراث فرهنگی در سطح استان و کشور متاسفانه میراث فرهنگی تاریخی دامغان در حال نابودی است و از مدیر کل محترم میراث فرهنگی استان سمنان انتظار میرود هرچه سریعتر به این وضعیت اسفبار خاتمه دهند و ما منتظر اقدامات سریع ایشان هستیم.
🔹گفتنی است خانه لطفی، موزه دامغان، خانه ابراهیمی، برج پیر علمدار، حمام خوریا، دیوار بارو، دروازه شامان، گنبد خشتی از جمله آثار باستانی و مراکز گردشگری بازدید شده توسط نماینده مردم بود.