دکتر علیزاده: نگاه راهبردی به پسته، از ضروریات کنونی دامغان است

♦️‍ نماینده مردم دامغان:
نگاه راهبردی به پسته، از ضروریات کنونی دامغان است
💠 جلسه دبیرخانه جشنواره پسته در محل شورای شهر دامغان برگزار شد.
🔸در این جلسه که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، رئیس و بعضی از اعضای شورای شهر دامغان، نمایندگان ادارات مربوطه، اساتید دانشگاه و نماینده صنف باغداران شهرستان برگزار شد، ابتدا خلاصه‌ای از اهداف و تاریخچه این جشنواره بیان گردید و سپس اعضای محترم جلسه هر یک به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

💠 در ادامه دکتر علیزاده با بیان اینکه بهترین تقسیم ثروت عمومی
در میان شهرهای استان در دامغان انجام می‌شود. به همین دلیل  کمترین فقیر در دامغان وجود دارد. این در حالی است که بالاترین اهدای میزان صدقات به کمیته امداد در استان مربوط به دامغان می‌باشد، 
وی اظهارداشت اصلی‌ترین عامل این مسأله، وجود باغات پسته در دامغان است که سبب تقسیم ثروت بطور طبیعی میان مردم عزیز می‌شود.
🔆 دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس با ابراز اینکه طبق آمارهای رسمی، بانک‌های دامغان در هنگام برداشت پسته به رتبه یک و دو در کل استان ارتقاء پیدا می‌کنند، گفت: شواهد مختلفی از جمله همین مسأله نشان  می‌دهد که توجه به این محصول راهبردی نباید یک امر مقطعی و زودگذر باشد.
✅ نماینده مردم ضمن بیان اینکه پسته راهبردی‌ترین ارزش افزوده را برای دامغان دارد، اظهار نمود: جشنواره پسته، ویترین کار است نه همه کار؛ و ویترین به تنهایی کار از پیش نمی‌برد و باید با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، همت همگانی برای جهانی‌شدن پسته دامغان ایجاد شود.
❇️ همچنین دکتر علیزاده با ابراز اینکه هزینه‌کردن در این حوزه، در حقیقت سرمایه‌گذاری است، گفت: هر گونه تلاش در جهت گسترش و تعمیق تولید پسته مانند ایجاد پارک علم و فناوری و حمایت از تحقیقات دانشگاهیِ کم‌نظیری که در این زمینه انجام شده است یقینا‌ً باید پشتیبانی شود و استدعای بنده این است که دوستان به برگزاری جشنواره بسنده نکنند و از تمام این ظرفیت و ثروت عظیم خدادادی با برنامه‌ریزی دقیق استفاده کنند و بنده نیز با تمام توان آماده‌ام تا در سطح ملی و استانی هر گونه تلاش لازم را انجام دهم. ١۴٠٠/٧/۵