ایرنا/ دکتر علیزاده: تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه‌جانبه کشور مشهود است

علی‌اکبر علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، به عملکرد بیش از سه ماهه دولت آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری اشاره کرد و افزود: تلاش برای کاهش تورم، ساخت مسکن، مقابله با کرونا، واکسیناسیون عمومی، ارتباطات اقتصادی و تحول عظیم در سیاست خارجی، با گذشت ۱۰۰ روز از فعالیت دولت سیزدهم مشهود است.

وی ادامه داد: برای بیان بهتر فعالیت‌های دولت سیزدهم، باید به وضعیت کشور در زمان تحویل دولت به آیت الله رییسی توجه کنیم تا تحولات کشور بهتر درک شود.

علیزاده اضافه کرد: کشور به شکلی به دولت جدید تحویل داده شد که بودجه ارزی و ریالی هزینه شده بود، فروش نفت در بدترین شرایط خود قرار داشت، تورم ۴۸ درصدی و تعطیلی هشت هزار کارخانه را شاهد بودیم.

وی به واردات ۱۲۰ میلیون دُز واکسن در دولت جدید اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در اولین اقدام خود به مقابله با کرونا پرداخت و با جدیت و بسیج تمامی وزارتخانه ها در کوتاه ترین زمان واکسیناسیون همگانی را دنبال کرد و خوش درخشید.

کاهش سه درصدی تورم آغازی بر بهبود وضعیت اقتصادی کشور است

علیزاده مقابله دولت جدید با تورم را یکی دیگر از اقدامات ارزنده دانست و اظهار داشت: دولت آیت الله رییسی برای مهار تورم، چاپ اسکناس بدون پشتوانه و قرض از بانک مرکزی را پایان داد که طبق گفته کارشناسان، اثرات این اقدام طی بلندمدت در اقتصاد کشور بسیار امیدبخش است و اثر کوتاه‌مدت آن نیز توقف روند رو به رشد تورم و کاهش سه درصدی آن در کشور بود.

وی تصریح کرد: ارتباط با کشورهای خارجی در دولت سیزدهم در جهت گسترش مبادلات گسترش یافت که عضویت در سازمان همکاری شانگهای، ارتباط با سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و بهبود ارتباط با همسایگان در کوتاه مدت محقق شد و نتیجه آن رشد ۴۳ درصدی صادرات بود.

علیزاده بیان کرد: رسیدگی به مجموعه های تولیدی و صنعتی کشور در سفرهای استانی دولت سیزدهم و فعال کردن واحدهای راکد و نیمه تعطیل، سبب رونق تولید، تولید ثروت، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد می‌شود.

کاهش قیمت مسکن با آغاز طرح اقدام ملی 

علیزاده خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در زمینه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی با جدیت در حال فعالیت است، سهمیه استان ها تعیین، منابع تامین مصالح ساختمانی مشخص و به زودی ساخت واحدهای مسکونی عملیاتی می‌شود. 

وی به کاهش هفت درصدی قیمت مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: با ساخت این تعداد واحد، بدون شک مشکل مسکن تا حدودی رفع می شود و کاهش قیمت مسکن دور از انتظار نیست. 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک آینده کشور روشن است و امیدواریم با تلاش دولتمردان و همراهی سه قوه در کنار یکدیگر، مشکلات کشور مرتفع و رفاه و امید به آینده در بین مردم مشاهده شود. 

بیش از ۱۰۰ روز از روز کارآمدن دولت سیزدهم به ریاست جمهوری آیت الله رییسی با رای قاطع مردم در انتخابات می‌گذرد.