دکتر علیزاده خطاب به نماینده ولی فقیه در استان: نوامیس شیعه در دامغان یک سونوگراف بانوان ندارند

♦️ نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی: ۵۰ هزار نوامیس شیعه در شهرستان دامغان یک سونوگراف بانوان ندارند

🔰 علی اکبر علیزاده شامگاه پنجشنبه در شورای اداری شهرستان دامغان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار شد، در بخشی از سخنان خود بیان داشت:
۵۰ هزار نوامیس شیعه یک سونوگراف بانوان در این شهر ندارند و جمع زیادی از زنان ما بالاجبار برای سونوگرافی باید به شهرهای دیگر بروند.
🔸وی با گلایه از عدم وجود عدالت در توزیع امکانات تاکید کرد: بسیاری از مردم بارها برای حل این مشکل به ما مراجعه کرده اند و این مشکل در صورت مساعدت مسئولان پزشکی استان نه تنها قابل‌حل است بلکه حل آن بسیار ضروری است. 
🔹دکتر علیزاده تشریح کرد: در طرح تحول سلامت که در دولت قبل کلید خورد پزشکان متخصص در ازای تأمین هزینه‌هایشان از سوی دولت، از داشتن مطب محروم شدند. 
اما در ادامه دولت نتوانست هزینه این پزشکان را تامین کند، با این حال آن بخش قانون که پزشکان اجازه ندارند مطب داشته باشند همچنان اجرا می‌شود. 
🔸وی در ادامه بیان داشت: اتفاقی که افتاد این بود که پزشکان طرحی دیگر رغبتی به ماندن در شهرهای کوچک نداشتند.
راه‌حل اول این مشکل این بود که قسمتی از بیمارستان را به‌عنوان وی آی‌پی تعریف می‌کردند پزشکان متخصص در آن‌جا مریض‌های خود را ویزیت می‌کردند و قسمتی از هزینه را بیمار می‌پرداخت و قسمتی دیگر را بیمارستان.
🔹وی سپس خطاب به نماینده محترم ولی فقیه در استان سمنان اظهار داشت: متاسفانه ما هرچقدر این مسأله را دنبال کردیم درحالی‌که در مرکز استان ۵ مورد از این طرح به اجرا درآمد اما به شهرستان دامغان یک مورد هم ندادند و به همین دلیل در حال حاضر متخصص زنان بطور ثابت در دامغان نداریم.
🔸دکتر علیزاده در پایان با اشاره به راهکار دوم حل این مشکل افزود: راه حل دیگر این بود که دانشگاه علوم پزشکی اجازه داشت برای جبران این کمبود استثنائاً به برخی پزشکان اجازه بازکردن مطب بدهد. حضرت آقای مطیعی، متأسفانه درطول این سال‌ها حتی یک مورد هم چنین مجوزی برای دامغان صادر نشد.
این‌ها بخش کوچکی از مشکلات مردم عزیز و صبور دامغان است که از حضرتعالی بعنوان پدر معنوی استان و نیز آقای دکتر قدس می‌خواهیم که این مشکلات را دلسوزانه پیگیری بفرمایید. 
١۴٠٠/٩/٢۵