دکتر علیزاده در مصاحبه با ایرنا: حاج قاسم همواره پشتیبان و مطیع محض امر ولی فقیه بود

علی‌اکبر علیزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، تصریح کرد: ولایت پذیری و حرکت در راستای گفتمان رهبر معظم انقلاب، از ویژگی های برجسته مکتب حاج قاسم سلیمانی بود، همواره مطیع و پیرو محض ولایت و مقام معظم رهبری بود و سعی داشت تا منویات ایشان بدون هیچ گونه تغییر، اجرا و عملیاتی شود.

وی افزود: رسیدن به هدف، اصلی ترین هدف شهید سلیمانی بود که در موقعیت های مختلف شغلی خود همواره با حفظ عزت اسلام و انقلاب، تا رسیدن به هدف تلاش می‌کرد. 

وی اضافه کرد: فرماندهی اعتراضات علیه رژیم شاهنشاهی در کرمان، حضور در جنگ تحمیلی به عنوان فرمانده تیپ، مبارزه با اشرار و قاچاقچیان، حضور در سپاه قدس، حضور در جبهه مقاومت در عراق، سوریه و مبارزه با داعش، نشاندهنده فعالیت جهادی ویژه سردار سلیمانی در حساس ترین موقعیت ها است. 

علیزاده ادامه داد: این زندگینامه درخشان سردار دل‌ها نشان می‌دهد که وی در هر پست و مقام و موقعیتی، با تواضع خود به‌شدت حافظ ارزش‌ها بود و در عمر مجاهدانه خود، هرگز جهاد را فراموش نکرد. 

مردم‌داری و توجه به ارزش‌ها، درس بزرگ سردار سلیمانی است

علیزاده بیان کرد: در زمان جنگ با داعش، که وحشی‌ترین جنایات را انجام می‌دادند، سفارش شهید سلیمانی به رزمندگان، توجه به مردم و آسیب نرساندن به مردم عادی بود. 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی همواره مطیع در برابر مؤمن و استوار در برابر دشمنان بود، افزود: فکر سردار سلیمانی در زمان نبرد، جهاد فی‌سبیل‌الله و مبارزه با مشرکان بود و در میدان دیپلماسی نیز در رفتار خود با سیاست‌مداران همواره مصلحت نظام را در نظر می‌گرفت. 

شهید سلیمانی الگوی تمام آزادی‌خواهان جهان است

علیزاده اظهار داشت: شهید قاسم سلیمانی امروز به الگویی کامل برای تمامی آزادی‌خواهان جهان به ویژه کشورهای جبهه مقاومت و مسلمانان تبدیل شده است. 

وی افزود: ترور سردار شهید سلیمانی به دست خبیث‌ترین انسان‌های روی زمین، نشان از جایگاه والای این شهید است که با تشییع باشکوه در شهرهای مختلف ایران، ارادت قلبی مردم ایران، عراق و تمام آزادی خواهان جهان به سردار سلیمانی برای دنیا به نمایش گذاشته شد. 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: سردار سلیمانی تنها یک شخص نبود بلکه مکتب و مجموعه به‌هم پیوسته‌ای بود که الگو و چراغ راه جوانان در آینده است.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.