دکتر علیزاده در مصاحبه با رسالت: دولت سیزدهم، صد روز شعار یا عمل؟

🔰علی‌اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به لزوم افزایش سرعت تحقق وعده‌های دولت سیزدهم به عملکرد آن‌ها اشاره و افزود: بحث وعده‌هایی که داده شد، بسیار مفصل است. اما یکی از آن‌ها این بود که چرخ تولید به گردش بیفتد و موانع آن رفع شود. انصاف نیست که در این عرصه کم‌لطفی و انتقاد کنیم زیرا دولت شبانه‌روز پیگیر این مسئله است.
🔸وی تأکید کرد: از طرفی شاهد وعده های مسئولان دولتی و رئیس‌جمهور برای بهبود اوضاع مسکن بودیم. مصوبات خوبی برای ساماندهی مسکن انجام‌شده است هرچند قانون افزایش تولید مسکن در مجلس در دولت قبلی تصویب شد اما رئیس‌جمهور وقت این قانون را ابلاغ نکرد و دولت سیزدهم سرکار آمد و این قانون ابلاغ و شورای عالی مسکن تشکیل گردید.
🔹علیزاده ادامه داد: درهمین راستا می‌توان گفت که سه‌چهارم زمین‌های موردنیاز تأمین‌شده و وام‌دهی آغازشده و با برخی از شرکت‌های داخلی و خارجی قراردادها درحال انعقاد هستند و این‌یک اقدام بسیار بزرگ است که یک میلیون واحد مسکن در سال ساخته شودکه این کار واقعا آغازشده است.
🔸نماینده مردم دامغان درمجلس گفت: دولت حتی در تجارت خارجی و ارتباطات قوی‌تر با همسایگان تمرکز کرده و درهمین راستا عضو پیمان شانگهای شده‌ایم و راه خود را به منطقه اوراسیا باقوت باز نگه‌داشته‌ایم. هم‌اکنون در تجارت خارجی نسبت به سال گذشته 43 درصد رشد داریم اما در 8 سال اخیر دولت روحانی به‌قدری نظام را عقب نگه داشت که کارهای دولت سیزدهم که شبیه به معجزه است خودش را نشان نمی‌دهد.
🔹او تصریح کرد که رئیس سازمان برنامه گفته اگر 5 سال با ضریب رشد 8 درصد سالانه کشور پیش برود پس از 5 سال به وضعیت سال 1390 خواهیم رسید. این میزان فاجعه را نشان می‌دهد.
سرعت عمل دولت باید افزایش یابد
🔸وی گفت: ازطرف دیگر مطالبات بسیار زیادی برای تثبیت قیمت‌ها از دولت سیزدهم وجود دارد. قیمت اقلام اساسی طی سال‌های اخیر نوسانات شدیدی داشته و امروز کار را سخت کرده است. علت نوسانات اخیر نیز عدم تأمین مواد غذایی نیست بلکه سیستم توزیع درست نیست.
وی یادآورشد که این سیستم توزیع فاجعه‌ای است که از دولت قبل به ما رسیده است و اکنون بحث کنار گذاشتن دلالان و واسطه‌هاست تا بتوان بازار را مدیریت کرد.
🔹این نماینده مجلس اظهارکرد: دولت طرح توزیع هوشمند را در اقلام خوراکی مطرح و آغاز کرده است و نوسانات این اقلام در دولت فعلی نسبت به دولت قبلی قابل‌مقایسه نیست. بااین‌حال مردم از دولت حجت‌الاسلام رئیسی توقعات بیشتری دارند. زیرا وعده‌های او عدالت‌طلبی و مبارزه با فساد بود