هفت مطالبه مهم نماینده مردم شریف شهرستان دامغان در حضور رئیس محترم جمهور

📌سخنان نماینده مردم شریف شهرستان دامغان در جلسه شورای اداری استان سمنان با حضور رئیس محترم جمهور

در پی سفر ریاست محترم جمهور، آیت الله رئیسی به استان سمنان، دکتر علیزاده نماینده مردم شریف شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، سخنان کوتاهی در جلسه شورای اداری استان ایراد نموده و در آن به هفت خواسته مهم شهرستان دامغان اشاره کردند.

🔹تسریع در صدور مجوز آغاز به کار احداث بیمارستان دوم دامغان
مسئله اول بحث بیمارستان دوم دامغان است که بحمدالله سرور وزیر محترم بهداشت دکتر عین‌الهی تشریف آوردند و این پروژه را مورد بررسی قرار دادند. پرونده این بیمارستان در حال حاضر به کمیسیون ماده ٢٣ رفته‌است از شما می‌خواهم این خواسته مردم را همین امروز محقق کنید و مجوز آغاز به کار ساخت این بیمارستان را همین امروز بدهید که عیدی باشد برای مردم عزیز دامغان.

🔸راه اندازی بیمارستان برادران رضایی بعنوان مرکز درمانی ۵۰ تختخوابی
مطلب دیگر که با دکتر عین‌الهی صحبت کردیم یک مرکز درمانی ۵۰ تختخوابی تا زمان تشکیل بیمارستان دوم که طبیعتاً ساخت آن چندین سال طول خواهد کشید این نیز به لطف خدا مورد قبول دکتر عین اللهی قرار گرفت و این را نیز می‌خواهم که امروز به‌عنوان مصوبه خود قرار دهید.

🔹تشکیل دانشکده داروسازی در دامغان
موضوع دیگر آنکه دامغان قطب داروسازی کشور در استان سمنان است. ٣٠ درصد مواد مؤثره‌ی داروهای کشور در دامغان تامین می‌شود، همه‌ی زمینه ها برای احداث و تشکیل دانشکده داروسازی در دامغان فراهم است و آقای دکتر عین‌الهی نیز این مسئله را با نظر مثبت دیده‌اند. درخواست ما این است که این پروژه نیز به‌ عنوان مصوبه هیئت دولت باشد.

🔸 لزوم علاج بخشی سدّ دامغان
گذشتگان ما بزرگواری کرده‌اند سدّی را در دامغان پیش‌بینی کرده‌اند درحالی‌که بعضی نقاط استان در تنش آبی هستند دامغان همین حالا جا دارد دویست و پنجاه هزار نفر را از نظر آب در حوزه شهرستانی خود تامین نماید. این سدّ به دلیل مشکلاتی که داشته‌است نیاز به علاج‌بخشی دارد اگر این کار را انجام ندهیم بعداً باید با هزینه بسیار زیادی این کار را انجام بدهیم. از برادر عزیزم جناب آقای محرابیان استدعا دارم این مشکل را با پنجه تدبیر خود حل نمایند.

🔹تکمیل کریدور شمال به جنوب کشور از بندر امیر آباد به بندر عباس
مطلب دیگر آنکه از بندر امیرآباد به بندر عباس در جنوب خط سراسری است که هفت استان را شامل می‌شود، گذشتگان ما زحمت کشیده‌اند طراحی‌های این خط سراسری را کرده‌اند ولی با بودجه‌های قطره‌چکانی این کار انجام نمی‌شود. تکمیل این پروژه بسیار کمک می‌کند به توسعه ملی و منطقه ای که امیدواریم در این سفر هیئت دولت مورد توجه قرار گیرد.

🔸 خط انتقال برق برای جنوب دامغان
مسئله بعد مسئله جنوب دامغان است که بهشت معدن‌کاران است. خط انتقال برق قبلا برای این منطقه تصویب شده است که استدعا دارم برادر عزیزمان جناب آقای فاطمی امین و همچنین وزیر محترم نیرو هرچه سریعتر مصوبات را اجرا کنند. 

🔹اصلاح مسیر ریل آهن در منطقه تاریخی تپه حصار دامغان
مطلب آخر نیز آنکه تپه‌حصار مجموعه‌ی منحصربه‌فردی در کشور است که نشانه تمدن و شهرنشینی هفت هزارساله ایران است. متاسفانه از میان این مجموعه کم‌نظیر تاریخی خط‌آهن رد می‌شود و هر روز با لرزش‌های خود این اثر تاریخی را از بین می‌برد. استدعا دارم بحث انتقال خط‌آهن از این مجموعه را که همه‌ی مقدماتش انجام شده است و تنها نیاز به مصوبه دارد تصویب نمایید.