واکنش نماینده دامغان به حذف ارز‌ ترجیحی توسط دولت: با حذف ارز ترجیحی به اقشار کم درآمد شوک وارد می‌شود

♦️واکنش نماینده دامغان به طرح حذف ارز‌ترجیحی توسط دولت:

با حذف ارز ترجیحی به اقشار کم درآمد شوک وارد می‌شود/ لزوم وجود سناریوی مشخص از سوی دولت برای حذف ارز‌ ترجیحی

🔰علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با روزپلاس نسبت به اظهارات سخنگوی دولت مبنی براینکه مجلس در خصوص دو فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی بدون بررسی پیشنهادات نمایندگان تصمیم گیری کرد؛ واکنش نشان داد و گفت:
بالاخره ماجرا آن است که در رسانه های تقصیرها را به گردن یکدیگر بگذارند اما این موضوع راه به جایی نمی‌برد بلکه ایجاد اختلاف می‌کند. مردم از دعوای مسئولان خوششان نمی‌آید و باید به گونه‌ای رفتار کرد که مشکلات حل شود.

🔸وی ادامه داد: کلیت بحث ارز آن است که  دولت لایحه دو فوریتی برای حذف ارز ترجیحی داد که نمایندگان به آن قانع نشدند. مجلس از دولت برای حذف ارز ترجیحی سناریو خواست که حالا که می خواهید این ارز را حذف کنید برای افزایش قیمت ها چه برنامه ای دارید و چگونه می خواهید اقشار کم درآمد را تحت پوشش قرار دهید؟ احساس مجلس این بود که این موضوعات روشن و معلوم نیست.

🔸وی افزود بدون داشتن سناریوی مشخص حذف ارز ترجیحی در حال حاضر باعث افزایش نقدینگی و تورم می شود. در نهایت محرومان نیز از این وضع ضرر می‌کنند. 

🔸وی خاطرنشان کرد: وزرای صمت، بهداشت، تیم اقتصادی دولت و ... هر کدام باید حذف ارز ترجیحی را بررسی و تبعات اجتماعی آن را تحلیل کنند.

🔸این موضوع یک بحث کلان ملی و راهبردی است همه باید با هم هماهنگ شوند مجلس و دولت هم در یک رده بالاتر باید پشتیبان هم باشند. وی تاکید کرد: نقطه اتصال خوب دولت این است که مردم به آیت الله رییسی اعتقاد دارند و میدانند که نمی‌خواهد جیب شان را خالی کند بلکه می خواهد مشکلی را حل کند لذا همکاری مردم را لازم دارد تا مشکلات حل شود.

🔸ضمن اینکه این کار نباید به صورت شوک، به جامعه داده شود باید به مردم اطلاع داد و آنها را آگاه کرد تا نسبت به اقدام دولت مطلع باشند.